STRATEGIA
Kampania mająca na celu podniesienie sprzedaży produktów Pilot & Pukka Pad, kampania wizerunkowa.
NARZĘDZIA
Kreacja kampanii, działania w social media, copywriting, produkcja video, aplikacja web & mobile, wdrożenie.
OPIS PROJEKTU
Kampania „Back To School 2015” została zrealizowana w szerokiej przestrzeni online. W komunikacji najsilniej wykorzystaliśmy platformę Facebook, projektując dedykowaną dla niego aplikację oraz animację będącą narzędziem video marketingu. Dla Klienta okres BTS to wyjątkowo intensywny czas. Compania była odpowiedzialna zarówno za strategię kampanii: storytelling, rekomendowanie narzędzi online/social, funkcjonalności, copywriting, jak i realizację kampanii w przestrzeni online w formie aplikacji na stronie konkursowej. Targetem kampanii były młode osoby w wieku szkolnym w przedziale 6-16 lat.
Kampania miała na celu podniesienie sprzedaży artykułów piśmienniczych Pilot i Pukka Pad, wzmocnić pozytywne skojarzenia z marką. Strategia kampanii opierała się na sztandarowych wartościach marek Pilot, w szczególności brand claim’ie “Inspire Yourself’, którego motyw przewija się w działaniach kampanijnych. Brand Hero kampanii stali się Pilot Freak Sean oraz Lady Pukka, wykreowani w charakterystyczny dla każdego z produktów stylu – Pilot Freak Sean – wyjątkowy długopis Pilot, gotowy na niesamowite przygody oraz Lady Pukka – zabawna i wesoła blondwłosa przyjaciółka Pilota, stylizowana w kolorach brandmotive Pukka Pad.
W kampanii Szalone Przygody Pilota Freak Sean’a i Lady Pukki inspirowaliśmy się filmami i literaturą o poszukiwaczach przygód, mężnych bohaterach i ich wiernych towarzyszek. Tomek Sawyer, Indiana Jones, Jack Sparrow czy Piotruś Pan to tylko nieliczne postaci, w których odkrywaliśmy kolejne oblicza naszego Brand Hero.
Użytkownicy zaczynali zabawę wchodząc na stronę aplikacji pod adresem https://www.konkurspilot.pl/. Aplikację otwierała animacja/film, którego krótsza wersja posłużyła za format reklamowy kampanii i jest dostępna na oficjalnym profilu Pilot Pen Polska na kanale YouTube. Następnie użytkownik był wprowadzany do świata pełnego przygód za pomocą komiksu ilustrującego przygody Freak Seana i Lady Pukki.
W skład animacji weszły dwa konkursy w formie one-page animacji. Design oraz funkcjonalność ilustrowała główne założenia Klienta, podkreślając claim „Inspire Yourself”. Grafika przypominająca odręczny rysunek, kolorowe postacie umieszczona na charakterystycznym dla kratek zeszytu tle. Design nawiązujący do klasycznych rysunków tworzonych na papierze jest kontrą w stosunku do współczesnych kreacji, które często bywają niezrozumiałe i mylące dla odbiorcy.
Konkurs „pocztówkowy”, angażował użytkowników dając możliwość wgrania swojego zdjęcia. W trakcie kolejnych etapów przygody, użytkownik zachęcany był do zrobienia pocztówki i podzielenia się nią na portalu społecznościowym Facebook. Dodatkowym impulsem do uczestniczenia w zabawie były tury nagród organizowane trzykrotnie w ciągu dnia przy pomocy profilu Pilot Pen Polska na Facebooku. Drugi konkurs, wymagał kreatywności i sprytu. Użytkownik tworzył nowy wehikuł dla Pilota Freak Sean’a, mając do dyspozycji pewne elementy pojazdu. Najciekawsze pojazdy były nagrodzone.
Nietuzinkowa forma konkursów oraz atrakcyjne nagrody, przyciągnęły zarówno miłośników rozrywki przygodowej, jak i entuzjastów kreatywnej zabawy. Warto dodać, że niezbędnym wymogiem do uczestnictwa w konkursach był zakup produktu marki Pilot lub Pukka Pad.
Dzięki stosowaniu zintegrowanych działań marketingu 360 stopni, zwiększyliśmy aktywność użytkowników w social media, co za tym idzie, również dyskusji na temat konkursu (i samej kampanii). Komunikując się z odbiorcami i informując ich o kolejnych turach konkursu na fanpage’u marki, zwiększaliśmy zasięg kampanii, zbudowaliśmy głębszą i silniejszą relację, niż w przypadku zwykłej kampanii skoncentrowanej na jednym kanale.
Bieżące monitorowanie aktywności oraz odpowiednie narzędzia statystyczne pokazały, że aplikacja cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem wśród fanów marki na portalu społecznościowym Facebook, jednocześnie przyciągając olbrzymie grono nowych użytkowników.